Handelsbetingelser
1.Anvendelsesområde:
Disse Handelsbetingelser gælder for alle aftaler vedrørende oplevelser formidlet af
Jyllandsakvariet, Vesterhavsgade 16, 7680 Thyborøn, CVR nr. 17 92 09 87 ,
Seaside Safari, Øhusevej 27, 6990 Ulfborg, CVR nr. 38 91 51 85
& for alle oplevelser formidlet af vore samarbejdspartnere, som udbydes via vores hjemmeside på www.jyllandsakvariet.dk og www.seasidesafari.dk.
2.Køb af oplevelser:
Ved køb af oplevelser på www.jyllandsakvariet.dk eller www.seasidesafari.dk bekræfter kunden at være 18 år eller derover.
2.1 Kunden har pligt til at gennemgå og kontrollere dem fremsendte kvittering og reagere prompte, såfremt oplysningerne ikke er i overensstemmelse med det aftalte.
Kontakt kan ske til Jyllandsakvariet via mail på info@jyllandsakvariet.dk eller telefon +45 9783 2808 (indenfor åbningstid).
2.2 Såfremt kunden ikke har modtaget ordrebekræftelsen pr. e-mail indenfor 24 timer efter gennemført køb, skal kunden kontakte udbyder.
2.3 Udbyder er ikke ansvarlig for ikke at kunne komme i kontakt med kunden i forbindelse med aflysninger eller udsættelser, såfremt kunden har oplyst forkerte kontaktoplysninger. Udbyder er til gengæld forpligtet til at forsøge at kontakte kunden via både e-mail og telefon, såfremt kunden har oplyst begge.
2.4 Aftalen er først bindende for begge parter, når udbyder har registeret betaling. Kunden kan betale for sine oplevelser med Dankort, eDankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, JCB Cards, American Express, China Union Pay (CUP) og PayPal.
2.5 Betalingen for oplevelsen hæves først efter, at turen er afholdt. Afhængig af hvilken betalingsmetode kunden benytter, kan denne opleve, at beløbet kan være registeret som værende reserveret til udbyder inden da.
For køb foretaget med PayPal som betalingsmetode gælder dog specielle regler. Udbyder forbeholder sig retten til at hæve pengene indenfor 30 dage fra købet er foretaget, da det er den periode, PayPal giver til indløsning. Udbyder forbeholder sig endvidere retten til at kontakte kunden efter de 30 dage og bede denne gentage betalingen, såfremt beløbet ikke er hævet rettidigt inden udløb af PayPals frist.
2.6 Udbyder kan kræve betaling via anden metode, såfremt kunden vælger at spærre betalingskort eller konto efter booking, men inden overførslen er sket.
2.7 Kunden skal medbringe bevis på sit køb i form af kvittering eller billet på enten print, mail eller SMS for, at oplevelsen kan indløses.
3.Pris og gebyrer:
Prisen for den pågældende oplevelse fremgår på jyllandsakvariet.dk. De angivne priser er inkl. eventuel moms og afgifter.
3.1 Kunden pålægges ikke yderligere betalingsgebyr i forbindelse med betalingsmetoden.
3.2 Hvis intet andet er påført, er prisen på oplevelsen angivet pr. person
4.Aflysning og fortrydelsesret:
Såfremt en oplevelse, som kunden har købt, måtte blive aflyst, refunderes købsbeløbet.
4.1 En oplevelse anses kun for aflyst, såfremt oplevelsen ikke gennemføres. Ændringer i repertoire, dato og lignende anses ikke som aflysning.
4.2 Såfremt der gælder et minimum deltagerantal for, at oplevelsen gennemføres, vil dette fremgå af turbeskrivelsen. Opnås der ikke det for oplevelsens gennemførelse påkrævede antal deltagere, er udbyder berettiget til ansvarsfrit at meddele kunden, at oplevelsen som konsekvens af den lave tilslutning ikke vil blive gennemført.
4.3 Mange af udbyders oplevelser er afhængige af forhold, der ikke kan kontrolleres, som fx vejret, hvorfor udbyder forbeholder sig retten til at aflyse ture af denne og andre sikkerhedsmæssige hensyn. Udbyder er kun ansvarlig for at refundere betalingen for oplevelsen, men forpligter sig ikke til at dække andre køb, som kunden har gjort i forbindelse med oplevelsen, fx overnatning. Udbyder kan ikke gøres ansvarlig for et beløb, der er større end oplevelsens værdi.
4.4 Oplevelser er ikke omfattet af fortrydelsesret i henhold til ”Lov om visse forbrugeraftaler § 18 stk. 2 nr. 12”. Til trods for det, tilbyder udbyder sine kunder annullering af købte oplevelser. De gældende betingelser er unikke for hver oplevelsestype og kan læses i turbeskrivelserne for hver enkelt.
Hvis intet andet er påført, kan kunden dog gå ud fra, at denne må annullere sin billet indtil 72 timer (3 dage) før eventstart.
5.Kundens generelle pligter:
Kunden skal rette sig efter de gældende ordensbestemmelser og optræde således, at hverken andre gæster, personale eller andre føler sig generet. I grovere tilfælde kan det føre til, at den pågældende bortvises uden at være berettiget til at modtage nogen form for tilbagebetaling. I sådanne situationer kan kunden ikke føre krav gældende mod udbyder.
6.Reklamation og ansvar:
Enhver form for reklamation skal rettes direkte til udbyder. Det drejer sig om reklamationer vedr. arrangementet, eventuelle tab, skader og ansvar i øvrigt.
6.1 I henhold til gældende lovgivning skal kunden reklamere ”inden for rimelig tid” efter, at kunden har opdaget manglen ved oplevelsen. Dette betyder, at kunden skal reklamere umiddelbart efter indløsning af oplevelsen og meget gerne på stedet.
7.Udbyder tager forbehold for fejl i oplysninger om priser og for udsolgte arrangementer.
8.Betingelser og enhver tvist, der måtte opstå i relation dertil, er underlagt dansk lov.
9.Evt. spørgsmål, der ikke er blevet besvaret i handelsbetingelserne eller turbeskrivelse, kan stilles til Jyllandsakvariet via e-mail info@jyllandsakvariet.dk eller på telefon +45 9783 2808 inden køb.
Dyreholdet er under løbende kontrol af Fødevareministeriet.