Vi tilbyder skræddersyede oplevelser året rundt

Vil du overraske familien med en helt særlige oplevelser? Eller skal dine kunder og samarbejdspartnere have oplevelser, der sikrer, at de husker dig og din virksomhed i lang tid fremover? Uanset hvem, du vil overraske, så kan vi hjælpe dig med at arrangere oplevelser, der giver varige, gode minder.

Vi har stor erfaring med at arrangere eksklusive oplevelser for både virksomheder og private. Herunder har vi samlet nogle cases af de særlige oplevelser, vi tidligere har arrangeret.

Tøv ikke med kontakte os i dag for et uforpligtende tilbud:

Tlf.: +45 9783 2808
E-mail: info@jyllandsakvariet.dk

Case 1: En helt særlig fødselsdagsoverraskelse

Ved juletid blev vi ringet op af en mand på jagt efter en helt særlig fødselsdagsoverraskelse til sin kone. Hun fyldte 30, og han ville rigtig gerne arrangere en uforglemmelig dag for hende.

De var taget i sommerhus i Vejlby Klit med deres nærmeste familie, hvor fødselsdagen skulle fejres. Udover manden, der arrangerede overraskelsen, kendte ingen af de andre til dagens program. Derfor var det meget vigtigt for ham, at vi sørgede for alle de praktiske ting ved dagen.

Vi startede derfor med at hente dem alle sammen i sommerhuset og kørte dem herfra i traktorbus til Thyborøn, hvor de gik ombord på en af vores safaribåde og blev sejlet ud på dagens første eventyr.

Vi sejlede gennem labyrinten af sandbanker, hvor den første naturoplevelse ventede på familien. Sælerne lå og dasede på bankerne og nød solen, mens båden gled ligeså stille forbi dem, helt tæt på.

Bådturen fortsatte til Nationalpark Thy, hvor alle, iført waders, kunne plukke de lækreste, friske østers fra fjordbunden. Herefter gik de i land på Thy-siden af Thyborøn Kanal, hvor der var gjort klar til den helt store seafoodmenu. På grillen blev der tilberedt østers og frisk fisk fra dagens fiskeauktion, som blev nydt med udsigt til fjorden i den vilde natur.

Efter frokosten blev familien sejlet tilbage til Thyborøn, hvor de besøgte Jyllandsakvariet og fik lov at fordre fisk og hajer samt hygge sig i vores kreative område.

Dagen var dog langt fra omme her, for de havde endnu en by- og havnerundfart med traktorbussen og et besøg i Iskunsten, Europas eneste helårlige udstilling af isskulpturer at glæde sig til. I Iskunsten havde vi desuden sørget for at gemme fødselarens gave i en isblok.

Familien blev bragt til togstationen i Thyborøn, hvorfra de tog med det legendariske VLTJ-tog tilbage til sommerhuset i Vejlby Klit. På den korte gåtur fra toget til huset, blev de pludseligt overrasket af et lille fyrværkeri show, som blev tændt af dagens sidste overraskelse. Hjemme i sommerhuset ventede nemlig en kok og en 3-retters menu til aften.

Case 2: En produktkendskabstur de sent vil glemme

Flere lokale virksomheder har benyttet os, når de har haft besøg af kunder eller samarbejdspartnere, som de gerne ville give en særlig oplevelse. En helt bestemt tur kan vi dog ikke lade være med at fremhæve:

En internationelt kendt virksomhed havde inviteret deres B2B-kunder fra hele Europa til deres hovedsæde i Vestjylland. Vi havde fornøjelsen af at vise dem, hvor fantastisk vores egn er og hvor mange oplevelser, den byder på.

Vi havde dem med på bådtur, hvor vi sejlede ud og besøgte sælerne på sandbankerne i Limfjorden. I vores safaribåde kunne de komme helt tæt på de nuttede, imponerende dyr, som der lever så mange af her i området.

Efter besøget på sælernes domæne, sejlede vi ind på lavere vand, hvor vi forinden havde sat nogle tejner og ruser. Gæsterne var med til at tømme ruserne og røgter tejnerne for hummere og krabber. Med fangsten sikker ombord, sejlede vi ind på en sandstrand, lagde båden til og gik i land.

På stranden var der dækket op med borde, bænke og en grill. Her nød vores gæster den selvfangede seafoodmenu af hummer, taskekrabbe og frisk fisk, som vi havde hentet på Thyborøn Fiskeauktion om morgenen.

Virksomhedens kunder fik en oplevelse udover det sædvanlige og en tur til Vestkysten, som de sent glemmer.

Case 3: 60-års fødselsdagsfest med overraskelser til gæsterne

En kvinde havde inviteret hele familien til fest i anledning af sin 60 års fødselsdag. Børn, børnebørn og venner var inviteret til den helt store middag i Fiskehallen, en restaurant på Thyborøn Havn.

Mellem retterne havde kvinden valgt, at gæsterne skulle have noget frisk luft og nogle gode oplevelser. Vores guider var klar med både traktorbus og safaribåde og kørte gæster på sightseeing i Thyborøn og bådtur på Limfjorden.

Case 4: En intensiv dag fyldt med oplevelser

Når udenlandsrejserne bliver aflyst på baggrund af corona-restriktioner, er der heldigvis masser af fantastiske oplevelser ved Vestkysten.

I efteråret havde vi besøg af 140 elever samt deres lærere fra en efterskole. Dagen lang stod den på oplevelser. Antallet af elever krævede, at de blev delt i hold for at kunne prøve det hele.

Så mens nogen var på sælsafari med båd, var andre på østerssafari iført waders, mens andre fik rundvisninger i Jyllandsakvariet, Iskunsten eller på Thyborøn Havn. Flere gange byttede eleverne oplevelser, så alle kom til at opleve alting i løbet af dagen.

Der var også specielle oplevelser på programmet, som vi ikke udbyder dagligt. Fx var eleverne med i æ' motorrum, hvor de fik fortællingen om de gamle skibsmotorer og var med til at tænde op i dem.

Både frokost og aftensmad spiste eleverne i akvariet, hvor der var dækket op med ekstra borde til dem alle sammen. Efter lukketid havde de stedet for dem selv, hvor de kunne opleve fisk og hajer 'after dark'.

Også til aften var de skiftevis på ravsafari i mørket, hvor de med specielle UV-lygter skulle finde rav ved Vesterhavet. Her var naturligvis en ægte ravjæger med, som gav dem tips og tricks til at finde og kende ravet.

Efter 12 timer med oplevelser, hygge og nye indtryk sagde vores guider farvel til de trætte elever og lærere, der blev kørt hjem i bus.